איך תעלה לשלב הבא?

שיתוף :

הגעת לגיל עשרים, עצור!
בגיל עשרים המוח מסיים את ההתפתחות והעיצוב שלו ולכן זה הזמן שבו מומלץ לך לעצור, להסתכל על חייך ולראות לאן הגעת. גם אם עברת את גיל עשרים חזור אחורה ובחן את חייך בגיל זה.

אז אם בגיל 20 אתה טייס קרב, שם קוד לתפקיד טוב, עם בגרות טובה, בזוגיות עם מלכת הכיתה וחיי חברה תוססים תמשיך הלאה, הדימוי העצמי שלך מצוין והמאמר הזה לא בשבילך. אצל רובנו זה לא המצב וחלק מבני העשרים חווים קשיים לא מבוטלים, חסומים כועסים ומוגבלים.

גיל 20 חשוב כי הוא מורה על הדימוי העצמי שלך שנבנה ועוצב במשך עשרים שנה, וכעת מתייצב ומתקבע! משכך, מיקומך בגיל עשרים די קובע כיצד יראה העתיד שלך עד שלא תשנה אותו עם צד שלישי. הלוא, גם רופא שיניים לא עושה סתימה לעצמו. במה שאתה חזק בגיל עשרים תהיי חזק גם בגיל שישים ובמה שאתה חלש בגיל עשרים תהיי חלש גם בגיל שישים. גם אם מישור מסוים איכשהו השתפר מגיל 20 ל-30 זה ארך עשור במקום שלושה חודשים. אם אתה מעל גיל עשרים כעת אתה יכול לבחון זאת בקלות.

זה אפילו גרוע יותר מכיוון שעם הזמן אלו שהשיגו אותך בגיל עשרים ישיגו אותך יותר בגיל שלושים. עמידה במקום הנה בעצם הליכה אחורה כי העולם מתקדם.

בגיל עשרים הייתי בתפקיד טוב בצבא, לא טייס אבל בסדר, שחקן כדור-יד לשעבר, בגרות בסדר, ללא זוגיות (וחרד להתחיל עם בחורה), ועם חיי חברה תוססים. צולל, צונח, מטפס הרים, מתנדב מד”א בתיכון, ברמן, רוכב אופנוע, ומנסה ללא הצלחה לגלוש על גלים.

כלפי חוץ הייתי מנהיג, אהוב, חכם, חסון ופופולרי אבל לא ממש הרגשתי כך. בתוכי חשתי חוסר ביטחון עמוק ולא מובן, חשתי לא שייך לחברה, לא שווה, לא אהוב ולא רצוי. היה לי צורך לרצות את כולם ובכלל לא הייתי מודע לעצמי ולערך שלי. גם לא התמדתי בשום דבר ולא השקעתי בלימודים.

הייתי כה רחוק מעצמי שכשקראתי את המשפט הראשון שכתבו עליי בספר המחזור בתיכון: “מנהיג הכיתה, ממש אגדה”, הייתי בטוח בשניות הראשונות שזה נכתב על מישהו אחר ובטעות נרשם עליי. אני עוד זוכר את הבהלה שהייתה לי כשתתברר הטעות.

דוגמה לפער שיכול להיות לנו בין הדימוי-העצמי שלנו על עצמנו לבין המציאות. אנחנו בי”ב עורכים בחירות למועצת התלמידים. אני כבר שנתיים במועצה כי החבר’ה דחפו אותי, אני לא האמנתי בעצמי. אבל השנה עוד בחור רוצה להתמודד. המורה בוחרת תלמיד שלא מהחברים הקרובים שלי לספור את הקולות. המתמודד השני מוריד את הראש והבחור שנבחר סופר. יוצא מספר. כעת תורי, אני מוריד את הראש, מפסיד בבחירות אבל הבחור שסופר מוסיף לי, מעצמו ועל דעת עצמו (לי אין שום יצר תחרותי או רצון לנצח, אני אף מצפה להפסיד), עוד שני קולות ואני מנצח. ויש עוד המון דוגמאות כאלה. אני אהוב אבל כלל לא רואה את זה!

ומה לגבי בנות? שם אני בכלל בחרדה. למה שמישהי תרצה אותי.. מה יש לי להציע לה.. מי אני בכללל? ואגב, זה למרות שהולך לי עם בנות מצוין ואני אפילו גבר כובש אבל אני לא מודע לזה!!

נסכם, בגיל עשרים אני אמנם אמיץ מאוד בתחביבים, מוכשר ומנהיג אבל חרד מנשים ואנשים זרים. לא מתמיד בלימודים, חש לא ראוי ולא שווה ולא מזהה סימנים ורמזים מבחורות כי איך יכול להיות שמישהי תרצה אותי. יעבור עשור עד שהדבר ישתנה, או יותר נכון יתחיל להשתנות.

למה זה קורה? מדוע אני כה חסום וחש כאילו משהו מעכב אותי?

איך ייתכן שגבר חכם, טוב לב, גבוה, שרירי (כדור-יד) ואהוב ירגיש כה עלוב? איך זה יכול להיות? אגב, בזמנו לא חשבתי ‘איך זה יכול להיות’ כי לא הייתי מודע לעצמי בכלל. אני ככה וזהו, לא שווה וזהו. לא חשבתי איך זה יכול להיות, פשוט קיבלתי את זה והאמנתי לזה שאני לא שווה. יש איזה הודי שאמר פעם הדג לא מודע למים והציפור לא לאוויר כי הם בתוכו. כשאנחנו בתוך הסיפור שלנו אנו כלל לא מודעים לכך שיש בעיה, וזאת הבעיה!!

בכלל לא הבנתי שיש לי בעיית חשיבה שאני צריך לפתור. אמונות שורש שאני צריך לעקור. האמנתי למחשבות האוטומטיות שלי וקיבלתי אותן ללא עוררין. ובגלל זה חשתי פחד, בושה ועלבון למרות שלא היה לכך שום קשר למציאות.

למה זה קורה? מדוע אנו כל כך מאמינים למחשבות שלנו ולא למציאות?

בקצרה, כי הן שם ממש מתחילת החיים שלנו ולעתים אף מהבטן. משום עומקם רוחבם וחוזקם, אמונות שורש (ולא כל אמונה, אלא אלו שנוצרו בינקות) קובעות את תפיסת עולמנו ואת הסיפור הפנימי שלנו. לי בינתיים אין מושג למה יש לי סיפור פנימי כה מפחיד ושלילי על עצמי ועל העולם.

נעבור מגיל 20 לגיל 40. בינתיים אני משתחרר, טס לאוסטרליה ואז לארה”ב, גיל 24 לומד לתואר ראשון בכלכלה-וניהול, גיל 28 לומד לתואר שני במנהל-עסקים בפריז, ובגיל 30 חוגג בהודו עם זרון הנסיכה (באמת נסיכה, אחיינית של מלך בוהטן), ובמצטבר חי שלוש שנים בחו”ל מאז השחרור.

רק בגיל 29 בטיול הרביעי שלי להודו ויפן נופל לי האסימון איזה גבר שווה אני ואני מתחיל להשלים פערים. אחסוך מכם אבל אני משלים במהירות ולא מפספס שום בחורה ואף רמז. בגיל 30 אני חוזר מהודו מוכן לטרוף את העולם והחיים. לאחר שטיילתי לא מעט ולמדתי לא מעט אני מוכן לחיים הבוגרים.

שלושה חודשים לאחר מכן אני נרדם שיכור על האופנוע, ללא ביטוח, מתעורר בנס במיון כדי לחתום על הפרוטזה שעומדים להכניס לי ברגל! מה? איך הגעתי לכאן?

למעשה אני בפשיטת רגל. כעת חזרתי מעשרה חודשים בחו”ל, אני לא עובד, בלי ביטוח, ובדיוק שכרנו בית פרטי בהוד השרון. לוקח לי כמה חודשים להתאושש, אני לוקח הלוואה, פותח בר (הייתי עשור ברמן) עם שני שותפים שאיני מכיר ושוב פושט את הרגל. מה? איך הגעתי לכאן??

מדוע בדיוק שאני רוצה להפוך לרציני, מיושב ומצליח יותר הכול מתפרק? בשלב הזה אני לא מבין.

נתקדם לגיל 40, בינתיים אני בן 32, יושב בבית חפוי ראש, נתקל בסרטון של הידברות ומתחיל שנתיים של לימודי יהדות והחזרת חובות.

משם אני מתגלגל ללימודי כירולוגיה (קריאה בכף-יד) ואז נומרולוגיה (מבין את הייעוד והגורל שלי), לומד אימון אישי, משנה קריירה וכיוון, ושוב לומד כירולוגיה, אבל הפעם מהמקור. כירולוגיה מדעית של ד”ר ארנולד הולצמן וכעת האסימונים מתחילים ליפול בקצב מהיר. ד”ר הולצמן חקר ומצא היכן מופיעים מאפיינים פסיכולוגיים בכף-היד.

בסיום הלימודים המורה עורכת אבחון לתלמידים מגיעה אליי ואני פשוט המום. לפתע מתגלים לי הסיבות והמניעים להתנהגות שלי וזה בכלל לא מה שחשבתי.

בזמן הלימודים למדנו על התופעה של ‘הריון לא מתוכנן/לא רצוי’ וכמה זה שלילי כי התינוק כבר נולד עם משקפיים מעוותים. עם תפיסת עולם שהוא לא רצוי, לא שווה, נטל שכדאי שירצה את סביבתו, ועוד. באבחון שלי המורה מצהירה ‘חזי, אתה היריון לא רצוי’. אני המום. מעולם לא דיברו על זה אצלנו ואימי מעריצה אותי.

בירור קצר ועיקש עם אימי מעלה שאכן היא הייתה עם התקן בזמנו ולא רצתה להיקלט כי אחותי הבכורה הייתה רק בת שנה. הייתי בשוק! רק כעת, בגיל 40 אני מבין מדוע אני מסתובב בעולם בתחושה מוזרה. מדוע אני מרגיש לא אהוב לא שייך ולא שווה. כי אם אימי לא רוצה אותי מי ירצה אותי?? ככה התינוק חושב.

אגב, זה ממש לא שינה כמה אהבה אימי העניקה לי בחיי בפועל והיא העניקה. הקידוד נוצר ונצרב ואין חזור אלא אם עושים תהליך מדויק ויעיל כדי לשנות את אותו קידוד.

כיום, לא תאמינו איזה קידודים אני מוצא אצל אנשים מתקופת הינקות ומסלק אותן. מסתבר שתינוק, שברגע הלידה יש לו 24% מוח בלבד, גרוע בקבלת החלטות ולכן מחליט החלטות גרועות ומופרכות. היום מייעצים להורים כמה שניות לספור (45) טרם הם מגיבים לבכי של תינוקם. אם יגיבו מהר מדי הוא יקודד שהוא תלוי בהם ולא צריך להתאמץ בחיים, ואם יתעכבו מדי הוא יקודד שהוא לבד בעולם (צורך בשליטה) ושלאף אחד לא אכפת ממנו.

רעיה שהולכת לישון אצל אמה כשבעלה במילואים, בשל חרדת נטישה, מגלה שזה קורה עקב מקרה בו הלכה לאיבוד בים בגיל שנתיים וחשה פחד נורא. גבר מקסים עם חרדה חברתית מגלה שהמקור בבטן אימו כששתתה קצת יין במסיבה ועוד ועוד.

מעבר לסיבות לא נשלטות יש גם הורים שלא מסתדרים, צעקות וריבים, קשיים כלכליים, מחלות ופציעות, הורים או גננת אלימים או קשוחים מדי, גירושין וכד’ שמעצבים את הדימוי העצמי שלנו.

לסיכום, יש לנו חסימות ועכבות בתת-מודע שרובם לא מודעות לנו. אין אדם שאין לו, השאלה רק באיזו עוצמה ובאילו מישורים, ועד כמה ההורים ונסיבות החיים ריככו או החמירו את החסימות הללו.

איך תדעו אם יש לכם חסימות? היכן שהתוצאות שלכם לא עולות ומשתפרות במשך הזמן אתם כנראה חסומים. לאחרונה הגעתי לייעוץ אצל בחורה מקסימה ומוצלחת אבל רווקה. ברור שמצאנו שם בעיה והתחלנו לפתור אותה. למה היא מצליחה בכל תחומי החיים ובזוגיות לא? כי יש שם מחסום מודע או לא מודע.

ולכן, כדי לעלות לשלב הבא בזוגיות, בפרנסה או בחברה עלינו לזהות אמונות שורש, שלעתים לא מודעות לנו, ולעקור אותן מרשת המחשבות שלנו. למעשה, עלינו לשנות את כל רשת המחשבות שלנו.

בנוסף, עלינו לנקות מטענים רגשיים ושליליים ממערכת העצבים שנוצרו באותם מצבים כמו ללכת לאיבוד בים או ריבים וצעקות בבית. רגעים כואבים אלו לוכדים בתוכם רגש שלילי רב שמומלץ לשחרר ולהופכו לרגש חיובי.

בדיוק לשם כך פותחה במשך יותר מעשור שיטת האס – הכר, אתר, סלק!
הכר – נומרולוגיה:
קודם תכיר את עצמך, מי אתה ומה האישיות המולדת שלך, החוזקות והחולשות שלך, הגורל והייעוד שלך.
אתר – כירולוגיה:
אתר את אמונות השורש והפרדיגמות שלך מהמודע והתת-מודע. חסימות של שכל.
סלק – ניקוי אנרגטי וביי ביי אמונה:
סילוק מטענים רגשיים והפיכתם לחיוביים – חסימות של רגש.
סילוק אמונות שורש והפיכתם למדויקים – חסימות של שכל.

אז אני האמנתי שאני לא שווה בגלל שהייתי הריון לא מתוכנן וחיבלתי בחיי כי המוח חייב להיות צודק. זה בקצרה, כל הסיפור האנושי. אם יש לך אמונה ש’אתה לא שווה’ אתה פשוט לא יכול להיות שווה והמוח שלך יהרוס כל דבר טוב שתעשה. אם יש לך אמונה ש’גבר יפגע בך’ את תעשי הכול כדי להישאר רווקה ואת כלל לא מודעת לכך!

שיטת האס פותחה בעמל רב כדי לתת מענה הוליסטי לכל מאפייני האדם. גם תכירו את עצמכם באמת בעזרת נומרולוגיה. גם תזהו ותגלו את החסימות הכי עמוקות שלכם בעזרת הכירולוגיה. גם תסלקו זיכרונות שליליים ותהפכו מטען שלילי לחיובי, שזה כמו להוסיף יחידת טורבו למנוע. וגם תשנו את כל רשת המחשבות שלכם. הווה אומר לעלות לשלב הבא בכל תחום בחיים ולהיות אדם שלו אוהב וממגנט!

בהצלחה!

מוכנים לתת לי לסייע לכם להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמכם?

אני מזמין אתכם להשאיר פרטים בטופס, ונתאם פגישה בזמן שנוח לכם. יחד נוכל לצאת לדרך חדשה בה תגשימו את כל החלומות והמטרות שלכם בלי לפחד.

התחלת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי, ברוכים הבאים ליחזקאל שחר - דימוי עצמי מנצח! ,
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן